Skoda została "zarejestrowana". Otrzymała tablicę według wzoru obowiązującego w Polsce do 1956 roku. Z tejże dowiadujemy się, że hipotetyczny pierwowzór pojazdu należał do pewnej spółdzielni w województwie bydgoskim (wyróżnik S i 42).
- Tablice (przednią i tylną) wykonałem na kserokopiarce, pomniejszając rysunek do odpowiedniego rozmiaru. Stosownie do podniszczonej karoserii, tablicom nadałem wygląd stanu po dłuższym użytkowaniu pojazdu na polskich drogach.
- Na pierwszej fotografii można zauważyć, że pojawiło się lusterko. Znajdujące się w uchwycie maleństwo to miedziany drucik wlutowany w otworek krążka z cienkiej blaszki, również miedzianej. Początkowo krążek posiadał średnicę około 3 mm. Następnie przy pomocy pilniczka iglaka został delikatnie opiłowany do średnicy nieznacznie mniejszej niż 1 mm.
- Spójrzmy na tę scenę. Czyżby w pobliżu odbywało się jakieś ważne spotkanie? Goście najpewniej przybyli z "województwa" nowiutką, lśniącą jeszcze czarnym lakierem Wołgą GAZ 21 (około 10 lat młodszą od spółdzielczej Skody). A taka wizyta to poważna sprawa i nie zawsze przyjemna. Znak czasów?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz