sobota, 16 maja 2020

Pożółkłe ściany wagonu chłodni 709253(W) Slm

Do upodobnienia modelu wagonu chłodni do przewozu mięsa, do stanu, w którym nie przypominałby on jedynie plastikowej zabawki, przystąpiłem po raz wtóry. Już kilka lat temu wykonałem przy nim ślady eksploatacji w ciepłych rdzawych odcieniach. Za dobry wzór przyjąłem odpowiednie fotografie zwaloryzowanych miniatur odnalezione w internecie. Wówczas nie byłem w pełni zadowolony z efektów mojej pracy. Model, który posiadał jeszcze inne mankamenty, schowałem do pudełka. Teraz postanowiłem zmierzyć się z nim ponownie. 
 
Zmyłem, starłem i zeskrobałem (tylko częściowo) "rdzawy nalot". Czyniłem to bardzo delikatnie, by nie zniszczyć oznaczeń. Następnie metodą lawowania (opisaną w innym miejscu bloga) pędzelkiem nałożyłem na ściany chłodni dwie, miejscowo trzy warstwy, mocno rozrzedzonej farby akrylowej Vallejo 71.075 (odpowiednik RAL 1001). Użycie farby o tej barwie pozwala na bodajże najlepsze odwzorowanie pożółkłych ścian dawnych chłodni. Dowodem tego jest widniejąca za modelem fotografia dwóch chłodni autorstwa zasłużonego fotografa i archiwisty Fritza Willke. Zaczerpnąłem ją w celu edukacyjnym z książki Stefana Carstensa i Paula Schellera (Fritz Willke. Fotograf und Archivar. Von den Anfängen zum Europa-Waggon-Archiv, 2015). Dlatego mam nadzieję, że postępek ten zostanie mi wybaczony przez wydawców. (Verlagsgruppe Bahn GmbH, Fürstenfeldbruck, und Klartext Verlag, Essen). Zarazem gorąco polecam zapoznanie się z tą publikacją


Kliknij w zdjęcie by je powiększyć

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz