niedziela, 17 maja 2020

Pożółkłe ściany wagonu chłodni 709253(W) Slm, cz. 2

W poprzednim poście wspomniałem o "innych mankamentach" wagonu chłodni serii Slm. W tym wypadku producent (Roco) przede wszystkim dopuścił się rażącego błędu w odwzorowaniu zawieszenia pojazdu. Niezgodnie z oryginałem, zarazem w całkowitej sprzeczności z logiką konstrukcji, opaski resorów zamiast opierać się na maźnicach pozostają jakby nad nimi zawieszone.
Podjąłem próbę poprawienia tej wady. Zmniejszyłem przerwę do takiego rozmiaru, iż właściwie nie widać jej gołym okiem. Różnicę przed i po wykonaniu prac (pokazaną w znacznym powiększeniu), oraz w jaki sposób do niej doszło, pokazują fotografie. Przy okazji zdecydowałem się na wymianę klatki na nalepki.

Na lewym zdjęciu powyższego zestawienia wyraźnie widać "wielką" szczelinę pomiędzy resorem a maźnicą.

Sądzę, że spojrzenie na powyższe zdjęcia pozwoli zrozumieć konstrukcję zawieszenia oraz urządzenia kinematyki krótkiego sprzęgu. Tym samym bez obawy na podjęcie się rozebrania wadliwie opracowanej części modelu. A teraz główny punkt programu. Na zdjęciu czwartym widać dystansowe listewki będące przyczyną istnienia wspomnianej szczeliny.

Listewki należy usunąć przy pomocy płaskiego dłutka. Wykonując dłutkiem wężowe ruchy stopniowo je zeskrobać. Następnie, w celu usunięcia nierówności i ewentualnych zadrapań, powierzchnię przeszlifować papierem ściernym (n. 800, następnie n. 2000). W moim egzemplarzu górna powierzchnia części z widłami maźniczymi była nieco zniekształcona (pofalowana). Dlatego dodatkowo wyrównałem ją pilnikiem iglakiem, a na koniec wygładziłem papierem ściernym. Na koniec zdemontowane części wystarczy złożyć w odwrotnej kolejności.  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz