W dzisiejszym poście pokazuję w jakim stopniu usunięcie listewek dystansowych, tym samym obniżenie położenia ostoi modelu, wpływa na współpracę wagonu chłodni z innymi jednostkami taboru. Oczywiście przy założeniu, że przy tychże ostatnich prawidłowo odwzorowane zostało położenie zderzaków i gniazd kinematyki krótkiego sprzęgu (zgodnie z normami NEM). Swoją drogą odnoszę wrażenie, że niektórzy producenci dopuszczają w tym zakresie możliwość istnienia pewnej tolerancji. Przykłady widać na zdjęciach. W pierwszym przypadku zderzaki węglarki i chłodni (po likwidacji szczelin nad maźnicami) znajdują się w jednej poziomej osi, zarazem położenie sprzęgu chłodni wypada trochę niżej niż sprzęgu węglarki. Odmiennie jest w zestawieniu wagonu chłodni z wagonem do przewozu piwa. W stosunku do piwiarki, po likwidacji zbędnej szczeliny między resorem a maźnicą, w wagonie chłodni niżej wypadają zarówno zderzaki, jak i sprzęg. Nie zauważyłem jednak, by w jednym, jak i w drugim przypadku, po sprzęgnięciu wagonów, podczas jazdy pojawiły się jakiekolwiek problemy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz