piątek, 8 lutego 2019

"Naprawa bieżąca wagonu krytego" [160608 Kddet]

Przygotowując uprzedni wpis zauważyłem, że podczas wykonywania imitacji ładunku skrzyń odłamało się jedno ucho holownicze. Zgodnie z oryginałem wagony starszej konstrukcji posiadały cztery takie ucha, umieszczone pod narożnymi słupkami pudeł wagonowych. Skoro dążymy do zachowania realizmu modelarskiego usterkę tę należało naprawić. Naprawa nie wymagała dużego nakładu pracy, dlatego czerpiąc z definicji obowiązującej na prawdziwej kolei nazwałem ją "naprawą bieżącą", tj. "naprawą pozaplanową, mającą na celu usunięcie usterek powstałych podczas eksploatacji wagonu między naprawami okresowymi". Oryginalne miniaturowe ucho zaginęło. Dlatego musiałem zastąpić je nowo wykonanym. Jak sobie z tym poradziłem wyjaśniają poniższe fotografie. Z gwoździka, przy pomocy płaskiego pilnika iglaka, wykonałem pręcik o przekroju trójkątnym (1), odpowiadającym środkowi ucha oryginalnego (2). Następnie na pręciku ściśle nawinąłem jeden zwój drutu florystycznego o średnicy 0,35 mm (3). W słupku narożnym wagonu naciąłem bruzdę (4), w którą wkleiłem ucho (5), oczywiście po wcześniejszym odcięciu nadmiaru drutu. Na zakończenie to mini dzieło pomalowałem (6). Była to przyjemna praca, w sam raz na jeden wieczór. Choć wymagała pewnej sprawności rąk (i dobrego wzroku), zważywszy jak malutkie jest takie ucho w skali 1:87.        


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz