piątek, 4 grudnia 2020

Brakująca część węglarki [PKP 489226 Wddo]

Gdy tak mozolnie, krok po kroku rozprawiałem się kiksami producenckimi wagonu typu 75W przypomniało mi się, iż swego czasu fotograficznie udokumentowałem uzupełnianie brakującej części podwozia wagonu węglarki pochodzenia niemieckiego serii Wddo (ex. Villach). Model Piko kupiłem jeszcze w ubiegłym wieku. Pomimo jego braków bardzo cieszyłem się z tego zakupu. Producent nadał mu polskie oznaczenia, co w tym czasie było jeszcze rzadkością. Adekwatnie do moich ówczesnych umiejętności szybko rozprawiłem się plastikiem ścian, nakładając na nie matowo-czarny wash.

Model w takim stanie trafił do pudełka. Z rzadka był z niego wyciągany do jazd po makiecie. Powodem było to, iż nie posiadał on charakterystycznego dla wagonów Villach odwzorowania podciągu wzmacniającego konstrukcję ostoi. Z braku odpowiedniej dokumentacji bardzo długo zwlekałem z wykonaniem tejże części. Dopiero w 2014 r. poszukując czegoś we wszechsieci natrafiłem na materiał, który pozwolił mi na opracowanie własnego sposobu na uzupełnienie brakującej części. Sporządziłem ją z tektury, klejąc wycięte paseczki klejem cyjanoakrylowym.

 


Na tej fotografii wagon jeszcze bez przywróconej namiastki hamulca. Dość dobrze widać w jaki sposób został wykonany podciąg. Jeszcze lepiej zobaczysz to, gdy klikniesz w fotografię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz