wtorek, 29 grudnia 2020

Trudne szarości [P.K.P. 0 489396 Wddoh]

Doszedłem do wniosku, iż odwzorowanie śladów eksploatacji przy modelach wagonów w oryginale z deskowanymi ścianami w kolorze szarym nie należy łatwych zadań. Utwierdziła mnie w tym praca przy modelu węglarki, dla której wcześniej uzupełniałem zderzaki. Oczywiście nie była to pierwsza szara miniatura na moim warsztacie. Sądziłem jednak, że nabyte wcześniej doświadczenie pozwoli mi na szybkie uporanie się z węglarką. W zgodzie ze sztuką nakładałem kolejne warstwy popularnych "mokrych specyfików", a model wciąż wyglądał nienaturalnie. Ostatecznie zarzuciłem owe "mokre specyfiki" by zwrócić się ku dobrze opanowanej metodzie z wykorzystaniem proszku suchej pasteli. 

Odważnie natrysnąłem na ścianki wagonu matowy lakier w aerozolu z marketów budowlanych. Następnie wtarłem weń (gdy prawie już wysechł) sproszkowaną mieszaninę szarej i brązowej suchej pasteli. Dla sprawdzenia uzyskanego efektu wykonałem kilka fotografii. Jedną teraz pokazuję. Na razie brakuje mi dystansu potrzebnego do oceny jakości wykonanej pracy. Dlatego, by uznać ją za zakończoną (bądź nie) muszę odczekać jeszcze co najmniej kilka dni.

 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz