niedziela, 20 lutego 2022

Modelarskie muzeum (1)

Starsi czytelnicy bloga zapewne pamiętają książkę Tadeusza Dąbrowskiego pt. Modele kartonowe wagonów i lokomotyw, wydaną w 1985 roku. W Polsce, w latach 80. XX w., przy niedoborach wszelkich dóbr poradnik dotyczący modelarstwa kolejowego (nie pierwszy i nie ostatni spod pióra tego autora) był wręcz nieoceniony. Dla mnie, wówczas młodego człowieka, stał się zachętą do podejmowania własnych prób z budową taboru kolejowego (choć zdaje się, że takie podejmowałem już wcześniej). Tak więc przystąpiłem do dzieła i według rysunku zamieszczonego książce wykonałem model platformy z... tworzywa sztucznego i metalu. Ot tak. 

Kliknij w fotografię

 

Model przetrwał do czasów obecnych. Pokazując go postanowiłem rozpocząć nowy cykl, będący prezentacją moich prac wykonywanych w warunkach zupełnie odmiennych od współczesnych. Dzięki zachowanym miniaturom sprzed lat widać jak wielki dokonał się postęp jakże przyjemnym hobby.

PS. Dla przypomnienia. Tak wygląda okładka książki pana Tadeusza Dąbrowskiego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz