niedziela, 5 marca 2023

Kurki końcowe układu hamulcowego wagonu [21 51 510 0458-1 .El (Wddt)]

Zwiedziony rysunkiem z ulotki dołączonej przez producenta do modelu nieprawidłowo zainstalowałem imitacje kurków końcowych. Wcisnąłem je w gotowe otwory w czołownicach i... dopiero wówczas zauważyłem, że raczej nie są to właściwe miejsca dla tychże ważnych części układu hamulcowego wagonu. W celu stwierdzenia poprawności rozwiązania, jakie właśnie zaproponował producent, wszcząłem poszukiwania zdjęć pierwowzorów wagonów, których miniatura stała się powodem mojej troski (niemieckich wagonów, pierwotnie przypisanych do grupy Linz). Przeszukując internet i czasopisma nie odnalazłem ich wiele. Ponadto na fotografiach zazwyczaj słabo widać kurki. Niemniej widać, że części te montowano w uchwytach pod czołownicami. Taką też zmianę wprowadziłem w modelu. Otwory w czołownicach zostały zaślepione szpachlówką. Należy dodać, że kurki widoczne na górnych fotografiach zostały pomalowane farbą podkładową (także pomalowano imitację haków sprzęgów). Na zdjęciu dolnym kurek jest czarny.  


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz