środa, 22 listopada 2023

Ślady eksploatacji na ostoi wagonu towarowego

Zdarza się to po raz pierwszy. Chodzi o to, że właśnie dokonuję kolejnego wpisu tego samego dnia. Wszystko z powodu emocji, a więc nagłej potrzeby podzielenia się nowym doświadczeniem. Otóż podjąłem próbę usunięcia plastikowego połysku z ostoi modelu platformy przy zastosowaniu aerozolowego produktu Tamiya TS-80 Falt Clear (lakier bezbarwny matowy). Zastosowałem go jako warstwę podkładową pod wash Vallejo 76.513. Tenże naniosłem przy pomocy pędzla. W obu przypadkach zakończyło się na jednorazowym malowaniu. Nigdy wcześniej nie używałem lakieru Tamiyi. Jej właściwości znałem jedynie z prób na odpadach plastikowych. Cel jaki sobie postawiłem, to uzyskanie wrażenia stali pomalowanej na czarno, której powierzchnia powinna delikatnie migotać, zarazem pokrywać ją winien subtelny brązowy nalot (w pierwowzorze świadczący o dłuższej eksploatacji pojazdu). Uzyskany efekt pozytywnie mnie zaskoczył. Na górnej fotografii stan po pomalowaniu Tamiyą. Na dolnej stan po nałożeniu washa Vallejo. Niestety nie zrobiłem zdjęcia przed pracami malarskimi.



          

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz