środa, 21 października 2020

BC-11-59 ? Tak, właśnie to jest "ta czarna Wołga" z Bydgoszczy !

Ostatnio ujawniono w sieci ciekawą fotografię samochodu Wołgi GAZ M 21, tkwiącej między drągami zapór przejazdu kolejowego. Zdjęcie wykonano w latach sześćdziesiątych XX w. Widać na nim również tablicę rejestracyjną pojazdu z wyróżnikiem BC. To oznacza, że Wołga została  zarejestrowana w Bydgoszczy. Mając do dyspozycji wspaniałe zdjęcie pierwowzoru, w końcu postanowiłem "zarejestrować" model Wołgi (bodajże produkcji Herpy), którego posiadaczem jestem już od kilku lat. Oryginał prawdopodobnie, jak i model, był koloru czarnego. Niewykluczone, że odbiegał niektórymi szczegółami od wersji w miniaturze. Nie mniej uznałem, że mimo wszystko warto odwzorować tablice z samochodu, którego kierowca sześć dekad temu oczekiwał, aż z drogi usunięte zostaną wagony. Niestety na tablicy popełniłem "czeski błąd", dlatego numer odbiega od pierwowzoru. Ze smutkiem pomyłkę odkryłem dopiero redagując niniejszy wpis. 

Tablicę narysowałem w jednym z dostępnych darmowych programów graficznych. Z braku czcionek o właściwym kroju, wykreśliłem je sam. Rysunek wydrukowałem na drukarce laserowej, najpierw w pewnym powiększeniu w stosunku do rozmiarów w skali 1:87. Następnie, wykorzystując możliwości kserografu, tablice pomniejszyłem do właściwego rozmiaru na kartkę papieru o standardowej gramaturze. Wydruki zaimpregnowałem akrylowym lakierem matowym bezbarwnym (awers) i czarnym (rewers). Po wyschnięciu lakieru miniaturki tablic bardzo ostrożnie wyciąłem skalpelem. Delikatnie wyretuszowałem ich krawędzie i przykleiłem do czarnej Wołgi. Tak, "tej czarnej Wołgi", o której myślicie.

 

Déjà vu? Kliknij w fotografię. Zobaczysz ją w powiększeniu.



Wołga w pełnej krasie. Jest tylko jeden feler. Producent odwrotnie zamocował prawy reflektor. Jest on tak mały, że zauważyłem to dopiero na fotografii. Na szczęście bez trudu można reflektor obrócić o 180º. W tle wymykająca się głębi ostrości obiektywu tablica rejestracyjna, wydrukowana na drukarce laserowej, która później została pomniejszona do wielkości odpowiadającej skali 1:87. Kliknij w fotografię. Zobaczysz ją w powiększeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz