piątek, 23 października 2020

Piękny bo brudny? Ależ tak! [153048 Kddt]

Aranżując scenkę z Wołgą wyjąłem z pudełek modele wagonów, które mogłyby jak najlepiej naśladować sytuację sfotografowaną przed laty na przejeździe kolejowym. Wśród nich znalazła się miniatura polskiego  wagonu typy 1K (od Roco), oznaczonego serią Kddt oraz znakiem OPW. Już kilka lat temu na wagon naniosłem ślady eksploatacji. Teraz uznałem, że nie wyglądają one najlepiej. Wagon wciąż bardziej przypomina plastikową pobrudzoną zabawkę, niż odwzorowanie pierwowzoru. Dlatego postanowiłem poprawić moje nieudolne poczynania sprzed lat.

Na ściany wagonu kilkakrotnie nakładałem washe (biały i jasnoszary), w które wcierałem proszki z suchej pasteli. Przyjąłem zasadę: najpierw uzyskanie efektu wyblakłej czerwieni tlenkowej (użyłem bieli), następnie charakterystycznego dla epoki pary przyciemnienia (użyłem jasnej szarości, mieszanki proszków bieli i ciemnego brązu). Celem było doprowadzenie do zmiany odcienia ścian oraz uzyskania efektu ich pokrycia pyłem. Na ile to się udało pokazuje poniższa fotografia modelu w popołudniowym słońcu. Choć tu kolory zostały nieco przekłamane. W rzeczywistości ściany są jaśniejsze. Wagon ma pewne niezgodności z pierwowzorem. Dlatego w przyszłości wrócę w do ich usunięcia.



  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz