czwartek, 4 lutego 2021

Budowa wiejskiej kuźni krok po kroku [5]

W oryginale szczyty budynku kuźni zostały wykonane z szerokich pionowych desek, poprzybijanych do zewnętrznych krokwi oraz do poziomych belek nad podcieniem i tylnym murem. W modelu deski wykonałem z pasków wyciętych z arkusza HIPSu. Nakleiłem je na stare polistyrenowe trójkątne szczyty od miniatury budynku, rodem jeszcze z NRD. Ku mojej radości rozwarcie boków trójkąta było zgodne z nachyleniem połaci dachu kuźni. Wystające poza obrys trójkąta części pasków ściąłem skalpelem. Przy czym w dolnej części pozostawiłem je nieco wysunięte (zgodnie z pierwowzorem nierówno). W szczycie nad podcieniem zamarkowałem niewielkie drzwi na stryszek.



 

Wbrew temu co widać na powyższej fotografii, szczytów nie przytwierdziłem trwale do przyziemia. Za to wkleiłem je pod połacie. Nadało to konstrukcji dachu pewnej sztywności. Pierwsze próby złożenia przyziemia i dachu wypadły pomyślnie.



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz