sobota, 18 grudnia 2021

Wapniarka [P.K.P. 701191 Sdw]

Jakiś czas temu prezentowałem miniaturę wagonu do przewozu wapna z charakterystycznymi białymi zabrudzeniami ścian, które wykonałem używając rozcieńczonej matowej emalii olejnej. Ostatnio zabrałem się do naniesienia śladów eksploatacji na kolejnej wapniarce. Tym razem postanowiłem użyć białego akrylowego washa Vallejo, matowego lakieru bezbarwnego, oraz białego proszku suchej pasteli. Nie sądziłem, że technika, sprawdzająca się w przypadku odwzorowywania ciemnych zabrudzeń, w przypadku użycia bieli najwyraźniej okaże się niewypałem. Model poprawiałem kilkunastokrotnie, dodając kolejne warstwy lub ścierając je, a ślady zabrudzeń wciąż wyglądały nienaturalnie. W tym miejscu zacytuję jednego ze znanych modelarzy-realistów. Był to "zabrudzony model, a nie model zabrudzeń". Dlatego na koniec sięgnąłem do wypracowanej przeze mnie metody wcierania proszku suchej pasteli w przysychający lakier w sprayu. Tym sposobem przykryłem to co nieudane. Zaprezentowany na fotografii model nie został jeszcze ukończony. 


   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz