niedziela, 27 lutego 2022

Bruk z kamienia polnego

 


 

Zastosowana przeze mnie technika odwzorowania bruku jest nadzwyczaj prosta. Użyłem dwuskładnikowej "plasteliny" epoksydowej Milliput. O zaletach i właściwościach tego materiału pisałem już wcześniej. W przypadku "brukowania" placu w podcieniu kuźni czynności wyglądały następująco:

1. Po dokładnym połączeniu obu składników Milliput, uzyskaną bryłkę rozwałkowałem na placek grubości ok. 2 mm, oraz wielkości odpowiadającej brukowanej powierzchni. Kształty kamieni uzyskałem poprzez delikatne wciskanie w miękki jeszcze materiał końcówki długopisu (tych większych) lub końcówki starego pędzla wielkości "0" z usuniętym włosiem (tych mniejszych). By uchronić się przed powtarzalną okrągłą formą kamieni niekiedy odciski nakładałem na siebie. 

2. Po stwardnieniu "plasteliny" kształt kamieni korygowałem skalpelem. Na koniec całość "przeczyściłem" szczotką o stalowym włosiu. Uzyskałem w ten sposób bardziej naturalną, chropowatą powierzchnię bruku.

3. Do malowania użyłem farb akrylowych. Zagłębienia pomiędzy kamieniami wypełniłem ciemnoszarym waschem. Jakich użyłem kolorów ukazuje pierwsze zdjęcie.


        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz