sobota, 10 marca 2018

Szembruk w oryginale i w modelu

W styczniowym poście zatytułowanym Miniaturowym pociągiem na Miniaturowym pociągiem na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy 2018 Pomocy 2018 pokazałem wykonaną przeze mnie makietę przystanku kolejowego Szembruk. Przystanek z dwoma torami, oraz budynkami stacyjnymi znajdował się na linii Gardeja–Łasin. Krótka, niespełna 14 km linia funkcjonowała w latach 1886-1979. Mgliście pamiętam ją z dzieciństwa (w tejże okolicy przebywałem na wakacjach). Na początku XXI w. przejeżdżałem szosą z Gardei do Łasina. Wówczas wykonałem kilka pamiątkowych fotografii jeszcze istniejących budynków kolejowych. Natomiast modelarski projekt Szembruk powstał nieco wcześniej, bo w latach 90. XX w. Stanowi on udokumentowaną rekonstrukcję przystanku i ładowni stylizowaną na początkowe lata 70. XX w. Choć tam gdzie brakowało pełnych informacji musiałem posłużyć się wyobraźnią. Stąd pewne różnice pomiędzy oryginałem a miniaturą. Na górnej fotografii stan z pierwszej dekady XXI w. Na dolnej przystanek Szembruk w miniaturze goszczący na VI Ogólnopolskiej Wystawie Modeli 1/87 – Iława 2013.





3 komentarze:

  1. Hallo,

    sehr feine und realistische Nachbildung der Gebäude gemäß des Vorbildes laut Fotografie!
    Gefällt mir sehr gut, Klasse!

    Ingo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you.

      I'm glad you like it. I intend to show more photographs of my railway model in the future.

      (Szem)

      Usuń
    2. Hey

      I am looking forward.
      Beautiful interesting model blog exactly meets my taste and I will often look in the future times here!

      Ingo

      Usuń