niedziela, 22 listopada 2020

Kiksy producenckie (odsłona trzecia) [153048 Kddt]

Odsłona trzecia to... Niewłaściwe odwzorowanie tablic przestawczych hamulca zespolonego. 

W oryginale (pomijając zmiany związane z późniejszymi modernizacjami) wagony 1K dla PKP wyposażano w hamulce systemu Westinghouse'a West. Lu. V. 1. z charakterystycznymi tablicami przestawczymi. O tym, że w modelu należało odwzorować właśnie takie tablice, świadczy stosowne oznakowanie, które można dojrzeć na ostoi (W-GP SAB). Podobnie jak tablice, aparat hamulcowy również nie przypomina oryginału. Jednak, gdy miniatura wagonu znajduje się na torze, nie jest on widoczny. Dlatego postanowiłem nie zajmować się samym hamulcem, a jedynie wykonać imitacje tablic przestawczych. Przy pomocy skalpela wyciąłem je z cienkiego arkusza Hipsu. Udało mi się odwzorować nawet korbkę. Elementy łączyłem klejem cyjanoakrylowym. Dopiero po zakończeniu pracy zauważyłem, że chyba popełniłem niewielki błąd. W pierwowzorze wzajemne odległości pomiędzy tablicami po obu stronach wagonu nie są równe. Czeka mnie więc jeszcze drobna poprawka.

 

O co chodzi z wymianą imitacji tablic przestawczych? Chyba dobrze wyjaśnia powyższe zestawienie fotografii. 

Nowe tablice przykleiłem do uchwytów, które pozostawiłem gdy odcinałem tablice stare.


Kliknij w fotografię. Zobaczysz ją powiększoną.

Kliknij w fotografię. Zobaczysz ją powiększoną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz