Odsłona trzecia to... Niewłaściwe odwzorowanie tablic przestawczych hamulca zespolonego.
W oryginale (pomijając zmiany związane z późniejszymi modernizacjami) wagony 1K dla PKP wyposażano w hamulce systemu Westinghouse'a West. Lu. V. 1. z charakterystycznymi tablicami przestawczymi. O tym, że w modelu należało odwzorować właśnie takie tablice, świadczy stosowne oznakowanie, które można dojrzeć na ostoi (W-GP SAB). Podobnie jak tablice, aparat hamulcowy również nie przypomina oryginału. Jednak, gdy miniatura wagonu znajduje się na torze, nie jest on widoczny. Dlatego postanowiłem nie zajmować się samym hamulcem, a jedynie wykonać imitacje tablic przestawczych. Przy pomocy skalpela wyciąłem je z cienkiego arkusza Hipsu. Udało mi się odwzorować nawet korbkę. Elementy łączyłem klejem cyjanoakrylowym. Dopiero po zakończeniu pracy zauważyłem, że chyba popełniłem niewielki błąd. W pierwowzorze wzajemne odległości pomiędzy tablicami po obu stronach wagonu nie są równe. Czeka mnie więc jeszcze drobna poprawka.
|
O co chodzi z wymianą imitacji tablic przestawczych? Chyba dobrze wyjaśnia powyższe zestawienie fotografii.
|
|
Nowe tablice przykleiłem do uchwytów, które pozostawiłem gdy odcinałem tablice stare. |
|
|
Kliknij w fotografię. Zobaczysz ją powiększoną.
|
|
Kliknij w fotografię. Zobaczysz ją powiększoną.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz