czwartek, 3 lutego 2022

Piękna katastrofa [PKP Sh 716695 W]

Tylko dlatego, że pracę nad poprawieniem wyglądu układu jezdnego modelu okocimskiej piwiarki mam już sobą, spokojnie mogę opisywać niemiłe niespodzianki z tym związane. Aby uchronić ewentualnych naśladowców od tytułowej katastrofy sprawę przedstawiam zgodnie z kolejnością wydarzeń w całości.

Po demontażu części podwozia ochoczo przystąpiłem do odcięcia łożysk od wideł maźniczych. Posłużyłem się w tym celu czeską piłką-żyletką bez obsadki.


Następnie zeszlifowałem nadmiar plastiku przy pomocy płaskiego pilnika iglaka i wygładziłem papierem ściernym (o bardzo małym uziarnieniu). Na tym etapie jeszcze nie zapowiadało się, że za chwilę przedsięwzięcie okaże się klapą.


Zupełnie nie spodziewałem się, że po naklejeniu nowych maźnic na widły efekt odwzorowania układu jezdnego będzie aż tak bardzo odbiegał od pierwowzoru. Zamiast poprawić wygląd tej części, pogorszyłem go.



Jeszcze gorzej ten element wyglądał po umieszczeniu w ostoi. Maźnica okazała się być jakby zbyt dużą w stosunku do wideł. Jednym słowem rzeczywiście klapa.



Ciąg dalszy nastąpi.     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz